onsdag 8. oktober 2008

Magasiner lest og herved omtalt

Denne måneden har jeg kjøpt ikke mindre enn seks forskjellige magasiner og blader (OMG!), og tenkte dere ville ha glede av en liten oppsummering. (Rangert liste)

1. Maison (interiørmagasin)
Maison presenterer en av de peneste leilighetene jeg har sett. I en lang reportasje med fine bilder lar jeg meg inspirere av en lys leilighet i Oslo. Fargene går i hvitt, kremhvitt, grått og svart, akkurat som jeg liker det! Dette er et magasin man kan bla gjennom mange ganger uten å gå lei. Verdt 63 kroner, faktisk!

2. Boligpluss (interiørmagasin)
Lys romantikk og nostalgiske møbler er høydepunktet i denne månedens BoligPluss. Ellers finner du som vanlig tips om hvordan du fornyer hjemmet for ikke alt for mye spenn.

3. Costume (motemagasin)Ingen norske magasiner kan måle seg med Costume når det kommer til mote. Lekre høstplagg fyller alle sidene fra perm til perm i oktober-nummeret. Rett og slett proft.

4. Mag (jentemagasin)
Midt på treet kommer Mag. Litt av ditt og litt av datt, en OK miks av mote, sex, selvrealisering og diverse småstoff. En overkommelig pris på 39 kroner er ikke verst for et månedsmagasin som dette.

5. Du- Denne uken (kjendis- og moteukeblad) Nykommeren Du er faktisk ikke så ille som fryktet. De henger til dels med på motene, men kjendisstoffet klarer ikke engang måle seg med Her og Nå (og det sier litt...) Platte kjendishistorier som egentlig ikke er nytt engang er ikke veldig spennende. Får pluss for prisen som er bare 25 kroner, men man får til gjengjeld ikke mye for pengene. Tynn blekke, men så er jo dette et ukeblad. Jeg foretrekker forsatt glansede magasiner.

6. Elle interiør (interiørmagasin)Månedens jumboplass går til Elle Interiør. Grå og kjedelig forside, og ikke så mye mer spennende å finne inni. Du får med et ekstra bilag som er laget i samarbeid med Nordsjö maling. Dette framstår som ren reklame. Kjedelig. Ikke verdt de rundt 60 kronene.

Ingen kommentarer: