onsdag 9. september 2009
Sølvplett på spisebordet
På spisestuebordet står det nå et gammelt brett med litt vakre bruksgjenstander på. Tips! På eBay finnes mange salt-og pepperbøsser i samme stil. Prøv å søke på empire shakers.
tirsdag 8. september 2009
Stines stil
Emmeline har utfordret interiørbloggere til å fortelle litt om stilen og typiske ting som blir bloggifisert på de forskjellige bloggene. Av de fire kategoriene hun nevner, må jeg nok plassere meg selv blant Jeanne d'Arc jentene (fransk landstil).
STILEN MIN: Vintage chic
FARGER: Lyse basisfarger, eggehvitt og lys grå, noe svart
MØBLER: Møbler fra slutten av 1800-tallet, gråmalt, hvite Ektorper
TEKSTILER: Hvite, gjerne med monogram og mellomverk
FARGER: Lyse basisfarger, eggehvitt og lys grå, noe svart
MØBLER: Møbler fra slutten av 1800-tallet, gråmalt, hvite Ektorper
TEKSTILER: Hvite, gjerne med monogram og mellomverk

TOPP TI-BLOGGERTING:
1. Stua; rommet i leiligheten som er mest stylet og oftest ryddig
2. Gamle kabinettfotografier og franske/ nostalgiske kort
3. Tallerkenhylle med kremfarget servise
4. Inspirasjon, gjerne fra nettbutikker, interiørstylister eller andre bloggere
5. Sølvplett; saltbøsser, champagnekjøler, sausenebb eller bestikk
6. Laken med monogram; som duk eller på senga...
7. Nettkjøp; ofte fra eBay
8. Urskive; passer overalt, sniker seg ofte med på stilleben
9. Bord; 1880-stil, med kuleben, alltid et maleprosjekt på gang
10. Ting jeg ønsker meg; fil de fer-bordskåner og VIPP-bøtte, for å nevne noe
1. Stua; rommet i leiligheten som er mest stylet og oftest ryddig
2. Gamle kabinettfotografier og franske/ nostalgiske kort
3. Tallerkenhylle med kremfarget servise
4. Inspirasjon, gjerne fra nettbutikker, interiørstylister eller andre bloggere
5. Sølvplett; saltbøsser, champagnekjøler, sausenebb eller bestikk
6. Laken med monogram; som duk eller på senga...
7. Nettkjøp; ofte fra eBay
8. Urskive; passer overalt, sniker seg ofte med på stilleben
9. Bord; 1880-stil, med kuleben, alltid et maleprosjekt på gang
10. Ting jeg ønsker meg; fil de fer-bordskåner og VIPP-bøtte, for å nevne noe
mandag 7. september 2009
Award
M by M, Susanne, Martine og Kathleen med bloggen Inferno har sendt meg en kjempekoselig award for en liten stund siden. Tusen, tusen takk dere trivelige jenter! Med awarden følger en utfordring, og den tar jeg såklart!TI OPPLYSNINGER OM MEG:
1. Har sarpedialekt, men nå bor jeg i Oslo.
2. Interiørfanatiker. Tenker på markeder, bruktmøbler og loppiser veldig mye. Alt for mye, kanskje.
3. Elsker å lage mat. God på hjemmelaget karamellpudding, fårikål og tapas. Blant annet.
4. Måler 181 cm- og det uten hæler!
5. Jeg har ikke førerkort.
6. Hater å vaske opp, skrelle poteter og rive ost. Heldigvis har jeg samboer.
7. Er utdannet journalist, men studerer nå kunst og design.
8. Liker å fotografere, og ønsker meg vidvinkellinse.
9. Drømmer om å bo i en liten, staselig og gammel herregård, helst i nærheten av en by.
10. Og så synes samboeren min at jeg må få med at jeg er veldig snill. Jeg kan i alle fall love at jeg prøver :)
En dag skal jeg også ta meg tid og gå gjennom kommentarene og lage et innlegg med ting og tang som folk lurer på. Noe du har fundert på? Bare spør!
søndag 6. september 2009
Stuens stolthet
fredag 4. september 2009
Knaggfint og svar på spørsmål
Flere har spurt om hvor jeg har kjøpt putene til spisestuestolene. Mamma har sydd trekkene til meg, og hun selger gamle stoler som hun pusser opp og trekker om med linstoff eller denne typen av gamle laken. For å se bloggen hennes, klikk på denne linken. Hun er å treffe i Gamlebyen i morgen.
torsdag 3. september 2009
Måling- på den gamle måten
tirsdag 1. september 2009
Gamle klokker
PS: Utfordringer, awarder og svar på spørsmål kommer!
mandag 31. august 2009
Carte postale
Jeg samler på mange gamle ting, og postkort i svart/hvitt eller sepia er noe av det jeg ser etter når jeg tråler bruktbutikker etter ting å pynte leiligheten med. Disse to er franske. Det til venstre er fra nettbutikken Wallas Verden, det til høyre er kjøpt i en kortbutikk.
Abonner på:
Innlegg (Atom)