søndag 8. januar 2012

På jakt etter spisestuestoler/ Dining chairs

De gamle spisestuestolene mine ble hentet i dag av en hyggelig bloggleser, og nå starter jakten på nye! Det blir seks like denne gangen og jeg har lyst på noe klassisk som står til salongen vår og ikke minst den klassiske stilen på leiligheten! 
Riviera Maisons Keith wing chair er nydelig, men lommeboka er ikke enig!
Pris: 399 Euro, eller ca 3000 kroner
Alsace fra Bohus har den fargen jeg ønsker på stolbeina; gråtonet eik. Det tror jeg vil stå godt til gulvet.
Og fargen på trekket likner på trekket vi har på sofaen. (Foto: En liten villa)
Pris: 1399 kroner
XL Oscar fra Living er også nydelig. Praktisk med mørkt trekk, og så er de store og gode å sitte i.
Pris: 1295 kroner
Verdon fra Skeidar er også fin, men en del dyrere enn vi hadde tenkt.
Pris: 3295 kroner
Doma fra Living er også et alternativ.
Pris: 1695 kroner


Nå er jeg spent:
Hvilken stol er din favoritt? Ta gjerne prisen med i betrakning!

16 kommentarer:

Bringen Blomster sa...

Bohus-garantert! :) Fin stol og fin pris :))
-synnøve-

Lisbeth sa...

Alsace fra Bohus er min favorit, men oscar fra Living er også lækker.Der kan du vel også få lidt medarbejderrabat...det er jo ikke så dårligt.:-)
Men Alsace vil nok passe bedst til dine sofaer.

hej fra Lisbeth

Kaoskontroll sa...

Den fra Bohus av disse!

Ville besøkt TM design (via Tomines hjem). De har også nydelige stoler. Bla. en ganske lik den fra RM, men til hyggeligere pris.

Klem

Marit sa...

Er enig med Kaoskontroll over her, prøv tomineshjem.blogspot.com/
Ellers Bohus ;o)
Klem

Anonym sa...

Den fra Living. Tror det vil gjøre seg å bryte litt med alt det lyse.

Line

vår lille verden sa...

Alle er liksom vakker på hver sin måte syns jeg.Lykke til med ditt valg:O)klem

Dronninghuset sa...

HEI,
den fra Living eller Bohus. begge var flotte. kan jo legge et skinn på setet på den lyse for å unngå at den blir så fort skitten... eller motsatt legge et skinn på den sorte og freshe den opp litt så den blir litt "lettere"....
spent på hva du velger,

klem TOVE

Anonym sa...

Kontakt TM design på Hønefoss (Tomines Hjem) Masse lekkert,gode priser. Søndgshilsen fra Christin

Bettum Villa sa...

Tja, alle stolene var jo flotte, men jeg er enig med deg om at noen er litt i dyreste laget. Selv kunne jeg vel tenkt meg den i nederste bildet, men skulle gjerne ønsket at den var bittelitte granne mer spennende (med noen knapper eller stiligere bein.
Den øverste var vel egentlig favoritt... når jeg tenker meg om ;).
Lykke til med jakten.
Klem Madelén

Marit sa...

Likte best ryggen til den fra Bohus, men den fra RM hadde uten tvil de vakreste benene!! Derfor hadde jeg valgt en spisestuestol fra TM design. Den har nesten den samme ryggen som den fra Bohus, og benene til den fra RM. Pris 2300,- :)

Lykke til med valget!:)

Cecilie sa...

Hei:)har du sjekket tomineshjem.no?hun selger møbler importert fra kina.jeg har bestillt heaven dining chairs som er på vei til meg fra henne.er så å se helt like RM sine og koster 2400 stk.

Sivs hus sa...

Hei, Ja helt klart det prisgunstige alternativet fra Living:-) klem Siv

Anonym sa...

ojojoj... vanskelig..
Den fra Riviera er råflott da..
Men den mørke XL oscar fra Living har en kjekkere pris på..

De to er mine favoritter :)

Lykke til!

-Milla

Anonym sa...

Vil bare tipse deg om at TM Design har mange fine stoler. Du finner de på Facebook.

Junk De Lux sa...

Dette kan du Stine og jeg gleder meg bare til å se resultatet....og DEG på lørdag! JUHUUUUUUU!!!!

KLEM!

Charlotte sa...

Definitivt den fra Living, og den er nå i tillegg på tilbud til 999,-!!!
Lykke til!