søndag 29. november 2009

Julestemningen smyger seg inn


Amaryllisen på stuebordet begynner å bli hvit på tuppen, og det første adventslyset er tent. Håper alle dere har hatt en fin første advent! Vi er ikke helt klar for å ta i mot julen her i huset ennå, det meste av julepynten befinner seg nemlig i Sarpsborg. Men når vi får hentet den, skal treet pyntes med en gang. Vi lurer litt på om vi skal gå for et høyt tre på grunn av takhøyden, men kanskje det blir litt for ruvende? Små trær er jo også koselig... Innspill mottas med takk!

7 kommentarer:

lillelise sa...

Hei!
Så koselig du har det hos deg. Blir fristet til å hente fram julepynten jeg og, men jeg får nok vente litt.
Ha en fortsatt fin kveld

pensjonat frua sa...

så mye flott på en plass, du kan virkelig sette sammen å gjøre det flott!! Så spennende ut med Paris tur, der vil vi og neste gang det er alene ferie. Det med juletre og høyde synes jeg kommer an på treet, det kan være flotte smale høye trær å få tak i, de ruver ikke så mye. Lykke til!

Anonym sa...

Hei,

ny blogg for meg,
nydelig blogg
nydelig hjem
kommer gjerne igjen...!

klem

beate sa...

Heisann!
Så stilig adventsstake!!!!

klem Beate

Lille Liljehvit sa...

Jeg er også en ny 'titter' på bloggen din :) Og jeg kommer til å følge deg videre :) Syns du har så utrolig fie bilder ute, og at du har en nydelig leilighet! Blir helt misunnelig.

Ang juletre, har jeg sett flere og flere steder at folk tar inn et juletre som ikke er 'perfekt'...hvis du skjønner hva jeg mener. Treet kan gjerne være litt høyt, men liksom litt tynt med grener, og kanskje litt skjevt og sånn :) Akkurat som om treet er 'shabby' også. Og det må jeg si er litt stilig. Og i hvert fall hvis treet er pyntet med hvitt og sølv, og beige lin f.eks.

Jeg tror et sånt tre hadde passet hos dere, som har så hvit og fin leilighet :)

Lykke til med juletre-kjøp.

Hilsen Ingun :)

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Nydelig stue di viser under.
Tenker jeg skal ha juletreet i hus ganske tidlig i år jeg. Og da er det avgjørende at nålene fortsatt er på treet til jul og helt 13 dager etter. I fjor hadde jeg et lite tre i potte. Vanlig norsk gran. De er jo så søte. Men nålene de raste av, og det granbarnåler i alle barnas sokker.

Ha en fin uke
Klem:)

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Stine! "Adventsstaken" din var kjempe-stilig!! Den gamle franske kassen gjorde susen;) Sjarmerende!

Klem Anette:)