søndag 23. november 2008

Vann i munnen?

For øyeblikket lager jeg en dobbel porsjon vannbakkels fra en oppskrift jeg fant på Matmons. Har fylt dem med vispet krem tilsatt litt vaniljesukker. Og så melisdryss!Enkel porsjon (ca 10 stk)

Ingredienser
125 g margarin
2 1/2 dl vann
2 1/2 dl hvetemel
4 mellomstore egg


Tilberedning
Kok opp margarin og vann i en tykkbunnet kjele,
ha i alt melet. Rør med en slikkepott til grøten slipper gryta. Avkjøl litt. Halvpisk 1 egg omgangen, og rør det godt inn i grøten. Legges på stekeplate med 2 skjeer. De eser mye. Stekes ved 200-210 grader i ca 20 minutter.
Kilde: Wenche Jensen

Får du vann i munnen?

6 kommentarer:

rod i hob sa...

Kjempefin blogg du har :-) Eg har lagt deg til på sida mi, så eg komme snart på besøk igjen :-)

Lykke til med vannbakkelsen!!

Herskapelig shabby sa...

Hei, her var det fint ja :) Takk for hilden på bloggen min, håper du likte resten også. Hat nettopp begynt, så ikke så ,mange innlegg enda :)

carina sa...

Hei!
Koselig blogg du har,den er ny for meg. Kommer innom senere for mer titting.

Ha en fin uke!!

JK sa...

Så koselig blogg du har! Liker stilen din kjempegodt!! Den baksten såg god ut forresten :)

Klem fra Jenny :)

Anonym sa...

Hej! Du frågade om adventssiffrorna från Fridas gård som jag visade på min blogg. Jag hittade dem inte heller när jag gick in och kollade nu, så de är kanske slut. Jag skickade ett mail till dem och frågade, så jag återkommer till dig när jag vet mer. Ha en bra dag!

Anonym sa...

Hej igen! Nu har jag fått svar på mitt mail från Fridas Gård. Så här skrev de:
"Det finns inte mycket kvar och ändå trodde jag att jag hade köpt hem för mycket; 14 olika sorter, totalt lite drygt 300 ex...
Har en variant kvar som ännu inte kommit ut på nätet som jag räknar med att få ut under dagen + att vi just uppdaterat med de sista små "resterna" på hemsidan."
Så de siffrorna du ville ha verkar vara slut tyvärr.