lørdag 14. august 2010

Takløker søkes til fast ansettelse/ searching for succulents

Jeg har kjøpt meg en sukkulent. En nydelig sølvlilla rosettblomst som forhåpentligvis varer litt lenger enn lavendel. Disse blomstene er veldig kjekke, for de samler opp vannet i bladene omtrent som en kaktus, eller en kamel for den slags skyld! Én vanning i uka skulle visst holde liv i denne. Jeg synes fargene på de er nydelig nå som vi snart går inn i høstmånedene- og så passer de jo perfekt inn i en støvet fransk landstil-fargeskala.
Kulene som ligger oppi er bruktfunn. Aner ikke hva de egentlig er til siden hver har en skrue under, men nå har de fått midlertdig stilling som dekorkuler. Jeg søker flere mindre takløker til fast ansettelse, men rekrutteringsbedriftene (les: blomsterbutikkene) i Oslo ser ikke ut til å ha noen kvalifiserte søkere. Tips mottas med takk!

3 kommentarer:

Hulda sa...

Så flott dette var. Nydelige takløk, og så passet de jo så fint i den krukken. Nydelig til fransk landstil. :)

Franske drømmer sa...

Kan nok ikke hjelpe med noe tips, men ville bare si at takløken var nydelig i den krukken :)
Ha en strålende dag!
Klem

Stine Mari sa...

Heisann! Lite spørsmål bare,
så du hadde sydd noen putetrekk
i linstoff tidligere.
Bestilte du stoffet på nett?
Isåfall lurer jeg på om du har en link til hvor man kan bestille det?

På forhånd takk :D