søndag 2. januar 2011

Gjør det selv: lys med serviett/ DIY: decorated candles

Mange har sikkert prøvd ut dette allerede, men jeg har også kastet meg på bølgen. Det er kjempelett! Dra av det ytterste, tynne laget av servietten der motivet sitter. Plasser dette rundt lyset. Finn fram en spiseskje som du varmer over et tent lys (hold den over flammen så den blir varm, ikke sotet). Gni på servietten så den smelter inn i lyset.
Jeg har valgt servietter med toile de jouy-mønster som matcher putene i sofaen, men servietter med englemotiv eller andre nostalgiske motiver gjør seg like godt! På kubbelys får du plass til større motiver enn på vanlige stearinlys.
Vær litt forsiktig med å brenne på lysene, for papiret i servietten kan ta fyr selv om det er smeltet inn. 

11 kommentarer:

Ainosofia sa...

♥♥♥

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Kjepefint med de serviettene på. Strykejernet kan også brukes og med kubbelys er ikke faren for at servietten tar fyr tilstedet;)

Ønsker deg hell og lykke i bøtter og spann i det nye året.
Klem:)

Nina Iren sa...

Så fine dem ble, skal jammen prøve det jeg også!!

Nina

Anonym sa...

Nå ga du meg virkelig inspirasjon :) Har sett dette mange ganger før- men dette var puffet eg trengte for å komme i gang :)
Håper det er greitt at eg nevner bloggen din som inspirasjonskilde :)

Godt nytt år til deg, gleder meg til å følge deg i året som kjem og :)

Klem Anita

Anonym sa...

Takk :) Ja veninnegaver var en super ide :)
Klem

Chic - Romantique sa...

Kjempegod idè! Dette må jeg prøve :)

anita_senorita sa...

bra ide, prövde den nå men servietten tok fyr, heldigvis satt jeg rett ved siden av og passet på. Må pröve det på kubbelys neste gang :)

Janne sa...

Kjempeflott!!
Jeg fikk helt dilla før jul:) men jeg brukte strykejern og kubbelys:)
Koselig å inspirasjonsrik blogg du har!
Klem fra Janne

Magdalena sa...

har hørt om dette... og du har da fått tak i riktig så lekre servietter..!
godt nytt år! magny

helen og gutta sa...

så lett å lage og bare så lekkert. Perfekt vertinne gave

Behindabluedoor sa...

Hei..
Lysene ble knalltøffe, takk for tips :)
Ha en fin dag.