søndag 6. juni 2010

Romantisk vintage stilleben/ Romantic vintage still life

Å lage et vakkert stilleben er veldig moro, men også tidkrevende. Det handler om komposisjon, og å flytte på ting så alt passer sammen. Så nå vil jeg ta dere med på en liten tur i min komposisjonsverden! NIB har jo som kjent en stilleben-konkurranse på gang som jeg også vil melde meg på :) Men hvilket av bildene skal jeg sende inn?

Utgangspunktet på kommoden i stua var gammelt fattigmannssølv og min nyeste kirkestake:
Kanskje like fint uten kirkestaken og lysestaken i fattigmannssølv?
Eller skal lysestaken med allikevel, kanskje?
Nærbilde eller helbilde?
Hmm... Kanskje en liten urskive skal med?
Eller en stor urskive i bakgrunnen, et gammelt bedekort og en opalinblomst:
En fransk skoleplansje kan stå foran speilet?
...eller var det finere uten?
Med gammel, fransk stensil:
Den gamle vekkerklokken ville kanskje bli en fin kontrast til det blanke fattigmannssølvet? Dette tror jeg blir min favoritt! Som dere ser, er det mye som skal passe sammen. Hva likte du best?

10 kommentarer:

Hulda sa...

Etter min smak var bilde nr 2 det beste. Akkurat passe ting i stillebenet.

Anonym sa...

Hei. Helt enig at nr.2 var finest!!!

MissMette sa...

Nydelige bilder, Stine ♥ Jeg også likte bilde nr. 2. Men syns også det siste bilder var utrolig vakkert!!! Likte den gamle klokka sammen med vasen og stakene. Syns bilde ble mer utfylt... Ønsker deg en fortsatt super helg, og masse lykke til i konkurransen... Stor klem fra Mette

Lena Celine sa...

Synes det gjorde seg godt med et sirkelformet element. Så jeg likte best bildet med urskiven og det med klokka!!!!

Klemmer fra Lena

Jane sa...

Så masse nydelige bilder du har lagt ut <3
Jeg likte best det siste bildet, pga kontrasten mellom klokka og lysestakene. Nydelig <3

Klem Jane!

Tina sa...

Alle bildene var jo utrolig fine, men kanskje det siste? Ikke enkelt dette nei!

helen og gutta sa...

masse flotte bilder og veldig vanskelig å velge, men tror jeg sier nr 3

Minka sa...

her var mange flotte eksempler på stilben, og alle var kjempe flotte. Jeg tror nok jeg likte det de to første og det siste, vanskelig å velge. Uansett hvilken du velger blir det flott..klems

Unknown sa...

Hej Stine! Min umiddelbare favorit er bilde nr. 2 (sjovt nok også det mange af de andre skriver...). Det er enkelt, flot og stilfuldt - men alle billederne er fine:) Lykke til! Heidi

Franciskas Vakre Verden sa...

Hei Stine

Synes du har laget mange fine stilleben her. Favoritten min er den siste :-)

Har akkurat laget et lite innlegg hos meg om de fine monogrammene dine.

Klem F :-)