mandag 15. mars 2010

Franske opalinlamper/ french milk glass lamps

(Foto: Avfotografert fra Jeanne d'Arc Living)
Nå har jeg tenkt til å skape en trend. En av de mange yndlingsreportasjene mine, er denne fra den forrige utgaven av Jeanne d'Arc Living. Spesielt la jeg merke til de mange fine lampene som hang i dette hjemmet. Lampene i fattigmannssølv har jo vært en trend lenge, men nå har jeg lyst til å slå et slag for franske opalinlamper! Liker spesielt godt de med lodd og tekstilledning. Utrolig vakkert! Har kjøpt meg én selv. Jeg ser for meg så mange steder her i leiligheten den kunne passet. Spesielt i stua kunne vi trengt litt mer lys om kvelden. Synes du disse lampene er fine?

9 kommentarer:

(eddas) sa...

Helt nydelig var den Stine...med det loddet....wowow lekkert:)
eddaKlemmer

Vårt Hus sa...

Javisst er de nydelige! Veldig nostalgiske og blir sikkert kjempe fint hos deg.
Ha en flott dag, klem Yvonne

Landcharm sa...

Disse var nydelige!

Fru Tankefull sa...

Nydelig! Jeg har faktisk arvet en som ligner. Den var i Mormors eie i sin tid, men i tillegg til glasskjermen har den et heklet trekk utenpå med søte frynser som henger rundt. Skikkelig nostalgisk! Måtte trygle Mamma om å få den av henne;-)
Jeg elsker Jeanne d'Arc magasinet! Herlige bilder der hva?
Ha en nyyyydelig uke!
Klem, Susanne

Bestefars Verksted. sa...

Helt enig med deg Stine,disse er nydelige !!! Med lodd,selvsagt......! La merke til dem,med en gang jeg så dem på bildene,likte spesiellt den bølgete kanten rundt........skulle gjerne eid både en og to.......hihiii :) - ha en ny,flott uke :) PS.koser meg ofte her inne hos deg :)

Unknown sa...

That's lovely, Stine!
Have a nice week!
Mara

Minka sa...

De er kjempe søte, og liker dem jo best med lodd til da...Heldige du da, her er kjøpeforbud for ei stund, så blir nok ikke slik på meg på en stund..Klems

Anonym sa...

Jeg likte lampene veldig godt, og en sånn lampe kommer til å passe perfekt hos deg!

Klem Kristine

helle sa...

Jeg synes de er utroligt fine og sarte, kan vældig godt lide snoretrækket!

Klem Helle