torsdag 18. februar 2010

Landstil- bøker/ country style books

Helena lurte på om jeg kunne komme med tips på gode interiørbøker fra Amazon.com. Jeg har aldri handlet der. Selv bruker jeg kun eBay, der har de alt, men har aldri prøvd å kjøpe bøker derfra heller.
Av interiørbøker har jeg to stykker. Romatiska hem och inspirasjon i vitt og Jeanne d'Arc Livings Jul- i den fransk inspirerede bolig. Ellers går det mest i magasiner her hos meg (Vakre hjem og Magasinet Jeanne d'Arc Living + diverse). Men jeg vet at Anettes hus har skrevet om interiørbøker i den landlige stilen. Hun nevner blant annet French home, Shades of country og The swedish room som jeg synes ser bra ut. Anettes must-haves når det gjelder interiørbøker finner du her. Og Helena- si i fra om du finner deg en favoritt også da!

9 kommentarer:

Tina sa...

Ser ut som flotte bøker, og jeg som ikke har en eneste en, men dessto mere magasin ja! Mye inspirasjon der også og alt for masse fristelser... hehe:) klemmer på vei!

Anonym sa...

Tusen, tusen takk for utrolig rask tilbakemelding, Stine!!! Jeg skal selvfølgelig si fra om jeg finner noen favoritter, men nå....rett inn på Amazon :-)

Helena

Summerfield sa...

Hej Stine
Tusind tak for den fine poste om min webshop:)
Det var meningen at jeg bare lige skulle have et hurtigt kig på bloggen, men blev jeg helt grebet! Din stil er virkelig lækker, lys og romantisk! Super inspirerende:)

Hvis det er okay med dig vil jeg i de kommende dage lave en poste om din blog, så mine danske læsere kan få muligheden for at blive lige så inspirerede som jeg gør!

Knus Lene
www.summerfieldhome.blogspot.com

MissMette sa...

Takk Stine for flotte tips, mange
flotte bøker... Klem fra Mette

at-the-attic sa...

amazing blog..

Christine sa...

Hei Stine!

De bøkene er kjempefine! Andre bøker jeg kan anbefale er At Home With White, Inred og Dekorera Ljust och Lantligt (finnes på capris.no), JunkStyle, The Relaxed Home og Rachel Ashwell Shabby Chic for å nevne noen... Og Franske Stemninger og Franske Fornemmelser (fra Jeanne d'Arc-damene Lonnie og Vivian) er jo også et 'must' ;o)
Ellers er jo Jeanne d'Arc Magasinet og diverse andre blader fulle av inspirasjon, for ikke å glemme alle de vakre bloggene der ute! ;o)
Gleder meg til å se hva du kom hjem med fra Zanz! Ha en fin helg.

Klem Christine / dethvitehuset.blogspot.com

Line fra huset på landet sa...

Hei Stine:)
så fin blogg du har! Masse spennende å titte på her inne hos deg.
Jeg abonnerer på en masse interiørblader, men har ennå ikke gått til innkjøp av noen bøker innen faget. Men så lurer jeg på; er det ikke bare et nytt blad, bare innbundet, som viser lekre bilder ? Mulig jeg ikke har forstått dette, men er det ikke like greit å kjøpe tre inetiørmagasiner til prisen av én bok ?? tror det er noe jeg går glipp av her. LÆRER man liksom mye mer av en bok ? hva gir det mer enn et blad på en måte ? hmmm.jeg skulle gjerne hatt svar fra noen som virkelig kjenner til dette ;)

Ellers..jeg la deg til min bloggroll Stine..her skal jeg jammen titte innom imorgen igjen :)

Marit sa...

Hei Stine
Her er noen bøker som jeg tror du vil like: "Jeanne d arc Living: Franske stemninger", "French Home", "Sjarmerende gjenbruk" og "Stilrent"
Handler hos: www.capris.no. Det fungerer kjempebra - rask levering og de har mange fine interiørbøker...
Ang. treff. Jeg kommer alene tror jeg - vi sees! Gleder meg.
Klem Marit :o)

Prinsesse Elin sa...

Takk for tips. Er innom for å ønske deg en nydelig fredag. Klem fra Elin:)