lørdag 6. februar 2010

Tips: Blomsterpotter

Jeg er vel ikke den eneste som har litt av hvert når det gjelder blomsterpotter. For å få et helhetlig inntrykk i vinduskarmen, pakket jeg de stygge pottene inn i flere lag med silkepapir, og knøt igjen med blonder og tau. Veldig enkelt og billig, og jeg er fornøyd! Terrakottapottene i midten har jeg malt med maling uttynnet med mye vann, for så å tørke av, og så legge et nytt lag. 
Perleblomstene mine blomstrer for fullt :) De ble like fine som jeg hadde håpet på.
Dere lurer kanskje på hvorfor jeg har amaryllis i februar? Den ble kjøpt midt i desember, men siden isolasjonen ikke akkurat er god i denne gamle leiligheten, har den stått rimelig avkjølt i vinduskarmen. Men jeg synes den er vakker som ikke-juleblomst også!

10 kommentarer:

Hulda sa...

Dette var virkelig nydelig! Så herlig med de hvite krukkene, og flotte blomster også. Likte detaljen med urskiven i bakgrunnen. :) Jeg har mye terrakotta, og grå rustikke krukker i vinduene. Fine! Hadde en gang avispapir festet til noen krukker, pyntet med hyssing, det gjorde seg også godt. Ha en fin lørdagskveld med mgp. :)

KKvinneblogger sa...

Jeg har også hvit amaryllis nå :)
Jeg oppdaget at det kom opp en ny knopp fra løken, da den første var avblomstret. Hvit amaryllis er så nydelig. Flott pyntet vinduskarm du har!

Lille Lavendel... sa...

Så fint det ble, både med silkepapiret og med malingen! Og vakre bilder!

Tina sa...

KJempefint, bra tips med hvitmaling på de teracottapottene, de ble jo knall!!!! Lov å herme eller? Fin lørdagskveld videre... Klæm

Min stil sa...

Flott tips. Så enkelt, men likevel stilfullt.
Syns slike perleblomster er nydelige.
God helg til deg.
Klæm Susanne

A-H sa...

Så koselig det ble, godt tips!!
Klem A-H

Guttemamma sa...

Ble fint!! Og du vet vel kanskje at leirpotter kan smøres inn med kefir så de får den slitte deilige looken vi elsker...??

Ragnhild / Wallas Verden sa...

Kjempefint med pottene slik.
jeg har også amaryllis i full blomst. har holdt på i flere uker nå. Får ikke meg til å tenke på jul. Den er jo ikke knall rød da.

ha en fin søndag.
Klem:)

~Kristina~ sa...

Så nydelig det ble,kjempegod ide:) For en fantastisk stil og blogg du har:)
Følge deg videre jeg:)

Anita sa...

For eit supert tips!! Tusen takk :D