mandag 15. februar 2010

Tur på legevakta/ going to the doctor

Det siste døgnet har i alle fall vært innholdsrikt for min del. Valentine's-natta ble tilbrakt på legevakten i Oslo på grunn av akutt og vond magesmerte som ikke ga seg. Der tilbrakte jeg tre timer på en hard benk sammen med: 
A) en som hadde spist fordervet kebab som var blitt matforgiftet og spydde
B) en som satt sammenkrøpet på gulvet og mumlet polske gloser
C) en latinamerikaner som konstant satt og spyttet på gulvet samtidig som han grafset seg i skrittet, tok en blund hvert femte minutt (med hånda var plassert mellom beina), og ble snakket til av hver eneste sykepleier som minnet ham på at dette ikke var et hotell...
Heldigvis gav smertene mine seg etter hvert, og jeg fikk lov til å dra hjem og sove! I dag føles det heldigvis mye bedre, så tror ikke var noe alvorlig.
       
Fikk også dratt på skolen i dag der vi hadde kurs i InDesign, et program der man kan designe magasinsider, flyers, plakater og liknende. Har vært borti det før da jeg studerte journalistikk, men lærte flere nye ting i dag. Kjempemorsomt!
Forresten, bildene i dag er fra en bildeserie fra Country Livings nettsted. De har så mange inspirerende reportasjer at dere bare må inn og ta en titt :)

10 kommentarer:

FruLisa sa...

Legevakta er en snasen plass....ikke akkurat. Vi har vært der et par ganger med guttene, men fikk takk & pris lov å komme inn på venterommet for barna.

Hvis man er interessert i å se rare mennesker er lekevakta en fin plass:-)

Godt å høre at magen er bedre.

Hulda sa...

Det må jeg si! Har virkelig vært mye hos deg i de siste dagene. Godt du ble frisk igjen. Men, da jeg leste det tenkte jeg blindtarmen med det samme. :) Godt det ikke var det da!

Hørtes ekkelt ut med de som satt på venterommet, spesielt han siste karen..

Mange herlige inspirasjonsbilder å se på her hos deg. Jeg falt for alle klokkene, og den som er din var jo helt skjønn! Er veldig glad for den jeg kjøpte av deg. :)

The Design Notebook sa...

That's so pretty. I love the pics!

Anonym sa...

Får en kjip opplevelse du har hatt.. ikke bare å sitte på legevakta skjønner jeg.
Heldigvis sjeldent en er der.
Godt smertene gav seg..
Ha en fin kveld

Marianne

Anonym sa...

Får en kjip opplevelse du har hatt.. ikke bare å sitte på legevakta skjønner jeg.
Heldigvis sjeldent en er der.
Godt smertene gav seg..
Ha en fin kveld

Marianne

Therese fra huset med de rare i sa...

Huff da!! Legevakten er noe man virkelig unngår om man kan altså!!! Forfedelig sted:)

Godt du føler deg bedre igjen hvertfall!!!

(eddas) sa...

ja...godt en ikke frekventerer der for ofte....håper det ikke blir noe mere med maven nå da....
ha en fin kveld
klemmer

Mor og datter sa...

tuller du ?? alle de måtte du ha med å gjøre på legevakten?? har sittet der par ganger.. en gang jeg hadde knekki foten, jeg klarte ikke å belaste det. Og sykepleierene mente først at jeg ikke hadde knukket noe.. da satt det en hel gjeng som lekte med rullestoler, som jeg da egentlig trengte for jeg kom meg ikke fram for å ta bilder, satt bare å fliret av meg som ikke klarte å gå(provosert)..og da de endelig fant ut at jeg hadde knukket foten, hadde de ingen til å gipse foten min. Sendte meg hjem, med krykker (pluss jeg hadde poser, veske + aldri gått med krykker) og hjemme opp 5 etg -uten heis.. Noe av det verste jeg har vært med på..
Så tilbake for å gipse dagen etter.
Så jeg skjønner deg virkelig godt HVOR kjedelig og kjipt det er på den legevakta!

God bedring!!Håper de finner ut hva det er!!
klem

Marit sa...

Ja, legevakta i Oslo er ikke å spøke med... Har vært der en del ganger. Det er bedre i en småby :o)
Ellers så var det godt å høre at du er blitt bedre!
Du har alltid fine bildeserier med linker. Takk for det - det er så inspirerende! Og klokkene - de var bare lekre. Nå skal jeg snart på et stort loppemarked i Budapest og klokker er en av de tingene jeg skal lete etter... har en russisk!
Klem Marit :o)

Kari sa...

Men i alle dager, for en opplevelse! Trodde ikke det var sånt i Norge, men da var jeg vel litt naiv. Så leit å høre at du har hatt det så vondt, vi får håpe det ikke kommer tilbake.
Klem fra Kari :)